Zugspitze – najveci vrh Njemacke

Na samom jugu Njemacke, odnosno na granici sa Austrijom, nalazi se planina Zugspitz. Njen vrh, visok 2962m, ujedno je i najveci vrh Njemacke. Prvi put je sluzbeno osvojen 27. 08. 1820. od strane Josefa Nausa. Medutim, lokalno stanovnistvo se na sam vrh uspinjalo dobrih 50-tak godina prije sluzbenog osvajanja. Eto, nakon gotovo 200 godina i ja sam odlucio da ga osvojim. Moje impresije popracene sa 20-tak fotografija mozete procitati u nastavku clanka.

Najvisi vrh Njemacke, pogled prema Austriji..

Popeti se na najvisi vrh Zugspitza mozete na vise nacina. Zasigurno bi bilo najljepse uciniti to pjesice. Medutim, zimi je to jako opasno i gotovo neizvedivo bez dobre pripreme, iskustva i profesionalne opreme. Na srecu, preostaju vam jos 2 nacina da dodete do gore. Vlakom i zicarom. GarmischPartenkirchen koji se nalazi sa sjeverne strane Zugspitza je bio domacin Zimskih OI 1936. godine, pa su tom prilikom izgradili dobar dio infrastrukture kojom se i danas sluze.

Pogled sa vrha prema GarmischPartenkirchenu.

Ja sam pogreskom odabrao vlak. Mislio sam ici zicarom, jer je pogled spektakularniji i putovanje krace ali sam naravno promasio polaznu tocku i sjeo sam u vlak. Ovo vlak shvatite uvjetno, jer vise lici na stara tramvajska kola koja se trenutno izbacuju iz uporabe u Zagrebu. Iako kao svaki pravi “Balkanac” na privremenom radu u Njemackoj, imam potpuno povjerenje u njihovu preciznost i pouzdanost, nije mi bas bilo svejedno kad su ta kola, koja vjerojatno datiraju iz vremena OI, krenula uzbrdo preko uspona od kojih 30 stupnjeva. Neugodna mi je bila i sama pomisao gdje bi se zaustavili da kako se ono u nasem narodu kaze “kola krenu nizbrdo”. Srecom, vecinu puta od kojih 50 minuta, vozite se mracnim tunelom, tako da niste toliko ni svjesni gdje se zapravo nalazite.

Pogled prema vrhu.

Cijena prijevoza do vrha iznosi 40E ali u cijenu karte je ukljuceno 24 sata koristenja svih resursa, tako da u konacnici i nije toliko preskupo. Ispod samog vrha se nalazi veliko skijaliste na kojem se mozete skijati, te razgranata mreza zicara koje mozete koristiti. Vlak vozi do nekih 2600mnv, gdje se nalazi veliki kompleks i skijaliste. Pogled je jako lijep i prema gore i prema dole. U pravcu sjevera vidite sami vrh Zugspitza koji je nekih 300m iznad vas, dok u pravcu juga vidite austrijske Alpe. Posebno je zanimljiva crkvica koja se nalazi u neposrednoj blizini.

Pogled na sami vrh Zugspitza sa juzne strane.

Pogled prema jugu.

Kapelica, sv. Mariä Himmelfahrt .

Najvisa crkva u Njemackoj .

Neko sam vrijeme uzivao u skijanju odlicno uredenim stazama, te bi tu i tamo zastao, te pofotkao prizore koji su mi se ucinili zanimljivima. Vremenski uvjeti su bili odlicni, uglavnom vedro sa dosta jakim vjetrom koji je stvarao snjezne vrtloge na okolnim padinama.

Priprema staza prije otvaranja skijalista..

Igra vjetra, snijega i svjetla.

Pogled prema jugu.

Pogled prema istoku.

Posebno sam se obradovao kad sam vidio da lokalni freestyleri na skijama i boardovima izvode vratolomije skacuci sa litice visoke 7-8 metara. Odmah sam odlozio svoje skije i krenio u akciju. Kad su vidjeli da kroz duboki snijeg gazim ravno prema mjestu gdje oni doskacu, prvo su me pokusali upozoriti kako je dolje poprilicno opasno za mene. To me nasmijalo jer je dolazilo iz usta osoba, koje sa skijama na nogama skacu niz 7 i vise metara duboku liticu. Na moju primjedbu da je takoder opasno skakati sa litica su se nasmijali i rekli da sam u pravu. Brzo smo se sprijateljili, te su izvodili razne trikove samo za mene.

Freestyle boarder.

Adrenaline overload.

Ski jumps :-).

Kroz dubok snijeg.

Fun time.

Freestyle boarder.

Another one :-).

Snow dust.

Nakon toga sam otisao zicarom na sam vrh Zugspitza, te sam tamo napravio jos nekoliko snimaka i uzivao u spektakularnom pogledu. Potom sam rucao i krenuo istim onim vlakom u GarmischPartenkirchen. Da budem iskren, ni danas mi nije jasno kako ta stara kola ne proklizu na tolikoj nizbrdici. Njemacka kvaliteta, nema sta :-) Eto toliko dragi moji. Nadam se da ste uzivali u ovoj reportazici. Sada cu morati ubrzati tempo objavljivanja novih clanaka na blogu, jer u sljedeca 2-3 mjeseca moram obici toliko lokacija da ni sam ne znam kako cu to sve uspjeti.

Zicara koja vodi na sam vrh.

Pogled prema Austriji.

Kriz na 2962mnv.

Pogled prema istoku preko vrha.

Jezero na sjevernoj strani Zugspitza.

Jos jedan pogled prema Austriji.

3 thoughts on “Zugspitze – najveci vrh Njemacke

1. Vau! Genijalno! Baš planiramo preko Glosgloknera (neznam njemački) do Zugspitze-a motorima u 6 mj. Nadam se da bum pofotkal bar upola ovak dobre fotke! Puno putuješ Mirko, jel to u vlastitom aranžmanu ili?

2. Hvala. Uglavnom spajam ugodno s korisnim.

3. pozdrav, nadam da je ok, jer ako nije ispravit ću se, naime stavih ovaj link na svoj blog jer su mi se opisi učinili fantastičnim, a i ja se spremam poći gore…..